Громадсько-політичний тижневик Кіцманщини

Право власності на нерухоме майно: особливості виникнення та реєстрації з 1 січня 2013 року

14 дек 2012
Відповідно до статей 331 та 334 Цивільного кодексу України та статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають державній реєстрації та виникають з моменту такої реєстрації, а отже державна реєстрація прав на нерухоме майно відповідно до закону є обов’язковою.
З 1 січня 2013 року запроваджується нова єдина система державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Процедура державної реєстрації прав стає простішою та зручнішою для власників, користувачів нерухомого майна.
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень — це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.Державна реєстрація прав проводитиметься державними реєстраторами прав на нерухоме майно відповідних реєстраційних служб, а також нотаріусами як спеціальними суб’єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора прав.
Повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 1.01.2013 будуть надані нотаріусам відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно».
Державна реєстрація прав, їх обтяжень проводитиметься нотаріусом у результаті вчинення нотаріальної дії, одночасно з вчиненням такої дії.
Звертатися до нотаріуса за проведенням державної реєстрації прав необхідно буде з 1.01.2013 у таких випадках:
1) проведення державної реєстрації права власності перед вчиненням певної нотаріальної дії, у разі якщо реєстрацію такого права власності було проведено до січня 2013 року відповідно до законодавства, що діяло на момент його виникнення;
2) проведення державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва.
Проведення державної реєстрації прав власності у першому випадку перед вчиненням нотаріальної дії проводитиметься нотаріусами виключно у період встановлення нової системи державної реєстрації прав. У подальшому за наявності відомостей про право власності на нерухоме майно в Державному реєстрі прав, нотаріусом проводитиметься державна реєстрація прав виключно у результаті вчинення нотаріальної дії.
Якщо власником нерухомого майна було проведено реєстрацію права власності до 1 січня 2013 року в органах бюро технічної інвентаризації відповідно до законодавства, що діяло на той час, то у разі його наміру здійснити відчуження такого нерухомого майна, ним мають бути подані нотаріусу для проведення з 1.01.2013 державної реєстрації прав на таке майно такі документи:
• заява встановленої форми;
• документ, що посвідчує особу заявника (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє);
• реєстраційний номер облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ідентифікаційний код) (крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України);
• документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав (квитанція);
• документ про сплату державного мита (квитанція) (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита);
• документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу, дарування, рішення суду, свідоцтво тощо).
Якщо документи подає представник власника, користувача, то додатково до вище перелічених документів подаються:
• документ, що підтверджує повноваження представника (копія довіреності або іншого документа, що посвідчує відносини представництва);
• документ, що посвідчує особу власника, користувача (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє);
• реєстраційний номер облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків власника, користувача (ідентифікаційний код) (крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України);
У результаті прийняття заяви про державну реєстрацію заявнику видається карта прийому відповідної заяви.
Картка прийому заяви про державну реєстрацію містить відомості про дату і час подачі заяви, її реєстраційний номер, а також перелік документів, які подавалися заявником.
У ході розгляду заяви про державну реєстрацію нотаріус встановлює наявність обставин, що перешкоджають проведенню державної реєстрації прав, за наявності яких приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію, рішення про зупинення державної реєстрації прав або рішення про відмову в проведенні реєстрації прав, про що обов’язково повідомляє заявника в письмовій формі.
Головне управління юстиції
у Чернівецькій області.

Схожі новини:

Питання державної реєстрації права спільної власності на нерухоме майно

Питання державної реєстрації права спільної власності на нерухоме майно

Згідно з частинами першою та другою статті 355 Цивільного кодексу України майно, що є у власності двох або більше осіб (співвласників), належить їм на праві
Державна реєстрація права власності на земельну ділянку

Державна реєстрація права власності на земельну ділянку

Згідно Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" з 1.01.2013 року державну реєстрацію речових прав на нерухоме
Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Відповідно до статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закону) від 1.07.2004
Видача дублікатів втрачених та зіпсованих свідоцтв про право власності

Видача дублікатів втрачених та зіпсованих свідоцтв про право власності

Реєстраційна служба Кіцманського районного управління юстиції, у зв’язку з зверненнями громадян стосовно видачі дублікатів втрачених та зіпсованих
Державна реєстрація  речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Реєстраційна служба Кіцманського районного управління юстиції звертає увагу громадян, що з 1 січня 2013 року, відповідно до Закону України «Про державну
Реєстрація нерухомості в світлі новин законодавства

Реєстрація нерухомості в світлі новин законодавства

В Україні система обліку нерухомого майна та система реєстрації прав на нерухоме майно розвивалися незалежно одна від одної, що не відповідає цілям розвитку

Додати коментар

Ваше Ім’я:
Ваш E-Mail:
Запитання:
Як звали Шевченка
Відповідь:*
Код:
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Введіть код:













soc

Ми в соц.мережах
soc soc soc soc
Погода


ВХІД НА САЙТ