Громадсько-політичний тижневик Кіцманщини

Впровадження держстандарту та нових навчальних програм

27 июл 2012
Навчальні програми для 1-4 класів є нормативним документом, розробленим на виконання Держстандарту. Серед позитивних змін є забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти, а також впровадження особистісно-орієнтовного підходу в навчально-виховний процес початкової школи.
Відповідно до вимог розвитку початкової освіти змінилися цілі і завдання з кожного предмета, які спрямовані на формування в молодших школярів ключових предметних компетентностей. Тому базові програми побудовані на нових методологічних засадах — на компетентністній основі. Це чітко прослідковується і в пояснювальній записці, і в правій колонці — державні вимоги до рівня навчальних досягнень (учень розпізнає, знає, розуміє, застосовує, виявляє ставлення, оцінює тощо), що дає змогу вчителю поставити перед собою і учнями певну ціль для досягнення мети на уроці.
Програми структуровані відповідно до змістових ліній, визначених новою редакцією Держстандарту, і містять їх деталізацію за роками навчання. Особливостями нових базових програм є те, що кожна змістова лінія розпочинається з узагальнення й систематизації знань та умінь учнів за попередній рік навчання, але таке узагальнення й систематизація здійснюється творчо, що передбачає просування на більш високий рівень. Через це можна прослідкувати, який саме приріст компетентності учні мають одержати за цей навчальний рік.
«Діти можуть вивчити майже все, якщо слухають, бачать і відчувають те, що мають засвоїти», — так говорив Джоан Хюстон. І справді це — так. У період навчання дитини в першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду.
Зустрічаючи дітей на порозі школи, даючи руку першокласнику, перш за все зверну особливу увагу на правильну організацію навчально-виховного процесу відносно нової програми та позитивних умов навчання. Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до навчання забезпечуватиме їй стрімкий розвиток, успішне навчання та виховання.
У першому класі навчальна діяльність спеціального формування, тому ключова компетентність, уміння вчитися набувають пріоритетного значення. Ядро цієї компетентності у першому класі — оволодіння першокласником початковими загальнонавчальними уміннями і навичками.
Для їх реалізації і для впровадження нової програми в першому класі ставлю перед собою такі цілі і завдання:
• ознайомлення батьків із змістом навчальної програми для першого класу та вимог нового Держстандарту початкової загальної освіти;
• проведення організаційних занять для майбутніх першокласників;
• забезпечення класної кімнати сучасним навчально-дидактичним обладнанням, демонстраційними матеріалами, технічними засобами навчання, оформлення куточка для ігор і відпочинку дітей;
• придбання посібників та електронних підручників для 1 класу;
• використання інноваційних методів навчання під час проведення уроків та позакласних заходів;
• організація співпраці батьків з учителями та адміністрацією школи.
На мою думку, за допомогою Державного стандарту та нових навчальних програм українська початкова школа зможе відповідати кращим традиціям європейської освіти та забезпечити якісно новий підхід до підготовки школярів.
Ярослава ПЕНЮК,
вчителька початкових класів
Мамаївського ЗНЗ І-ІІІ ст. №2.

Схожі новини:

Соціально-психологічна допомога дітям з особливими освітніми потребами

Соціально-психологічна допомога дітям з особливими освітніми потребами

Наші діти, незалежно від того, чи розвиваються вони відповідно до вікових особливостей, чи мають фізичні або інтелектуальні порушення, мають право на
Реалізація нових стандартів

Реалізація нових стандартів

Кожний навчальний рік є певним етапом як у справі розбудови національної освіти, так і у професійній долі кожного учителя. А 2013/2014 навчальний рік —
Семінар математиків

Семінар математиків

Соціальні перетворення в україн-ському суспільстві докорінно змінили орієнтації в галузі освіти. Нова освітня філософія визначила головну стратегію
Нові стандарти — якісні знання

Нові стандарти — якісні знання

2012 рік є особливим саме для школи першого ступеня, яка впевнено стоїть на шляху до якісної освіти. Нова редакція Державного стандарту та Базовий навчальний
Ще один крок  до якісної освіти

Ще один крок до якісної освіти

Сьогодення — це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освідченості і культури набувають
Щоб діти краще  адаптувалися до школи

Щоб діти краще адаптувалися до школи

Першим пріоритетом нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм для початкової школи є особистісна орієнтація освіти та

Додати коментар

Ваше Ім’я:
Ваш E-Mail:
Запитання:
Як звали Шевченка
Відповідь:*
Код:
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Введіть код:













soc

Ми в соц.мережах
soc soc soc soc
Погода


ВХІД НА САЙТ